شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

ما چقدر زود باوریم..........

«راه یکی است و آن راستی است دیگر راه‌ها بی‌راهه»

(زرتشت_بند پایانی یسنا)


 "_دو خدا وجود دارد, خدایی که استادان دانشگاه درباره او به ما می آموزند ، و خدایی که خود به ما می آموزد.خدایی که مردم همیشه درباره اش صحبت می کنند ، و خدایی که خود با ما سخن می گوید. خدایی که هراسیدن از او آموخته ایم، و خدایی که از عطوفت با ما سخن می گوید.

_دو خدا وجود دارد ، خدایی که در بلنداست ، و خدایی که در زندگی روزمره ما حضور دارد. خدایی که از ما می طلبد ، و خدایی که قرض های ما را می بخشد.خدایی که ما را با آتش دوزخ تهدید می کند ، و خدایی که بهترین راه را نشان ما می دهد.

_دو خدا وجود دارد ، خدایی که ما را زیر بار گناهان مان خرد می کند ، و خدایی که با عشق خویش ما را آزاد می سازد."

پائولو کوئلیو

_خدای تو کدامست؟!


_ _ _ _ _


سلام به تمام هم رشته ای های گرامی!


اون چند خطی که اول این متن نوشتم بعنوان مقدمه جملاتی هستن که تامل برانگیزن و به نظرم واقعا فوق العاده اند.پس لطفا بنویسید

اما

متن زیر پروژه یه دانشجوی آمریکاییه:

این دانشجو که سال آخر دانشکده خود را می‌گذراند به خاطر پروژه‌ای که انجام داده بود جایزه اول را گرفت.

او در پروژه خود از 50 نفر شهروند تحصیل کرده خواسته بود تا دادخواستی مبنی بر کنترل سخت یا حذف ماده شیمیایی «دی هیدورژن مونوکسید» توسط دولت را امضا کنند و برای این درخواست خود، دلایل زیر را عنوان کرده بود:
1-مقدار زیاد آن باعث عرق کردن زیاد و استفراغ می‌شود.
2-یک عنصر اصلی باران اسیدی است.
3-وقتی به حالت گاز در می‌آید بسیار سوزاننده است.
4- استنشاق تصادفی آن باعث مرگ فرد می‌شود.
5-باعث فرسایش اجسام می‌شود.
6-حتی روی ترمز اتومبیل‌ها اثر منفی می‌گذارد.
7-حتی در تومورهای سرطانی یافت شده است.

از پنجاه نفر فوق، 43 نفر دادخواست را امضا کردند. 6 نفر به طور کلی علاقه‌ای نشان ندادند و اما فقط یک نفر می‌دانست که ماده شیمیایی «دی هیدروژن مونوکسید» در واقع همان آب است!


عنوان پروژه دانشجوی فوق «ما چقدر زود باور هستیم» بود!!

نظرات 15 + ارسال نظر
نرگس شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

مرسی بخاطر مطلب قشنگت
و واقعا وا چقدر زود باور هستیم...

فهامه یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام ابتی جون
سلامی به بلندای فاصله ی تویسرکان تا همدان.
مطلب متعجب کننده ای بود .
از اول مطلب که شروع به خوندن کردم همش این سوال تو ذهنم بود که کدوم احمقی به حذف آب از زندگیش راضی می شه اما نتیجه نشون داد که انتظار من از شهروندان انگلیسی خیلی بالا بوده.

سلام فهامه جون
مرسی
البته اون شهروندا آمریکایی بودن!به نظر من زیاد تعجب نداره و ما آدما واقعا زود باوریم!

مهدی دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ

سلام مطلب جالبی بود
در مورد دو خدایی که گفتید به نظر من خدا اونی نیست که اساتید دانشگاه به ما یاد میدن خدا اونیه که هر کس به میزان درک ومعرفت خودش میشناسه و هیچ کس برای خدا غیر از صفات خوب چیز دیگه ای رو نمی شماره

سلام
مرسی
حق با شماست اون خدایی که استادای خوبی ! مثل استاد نادری واسمون میگن نیست.

احسان شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام
مطلب جالبیه ولی:
به نظر شما خدایی که استاد نادری میگه چه طوریه؟
اصلا خدای شما چه جوریه؟
من تعجب میکنم از شما!!! از چه کسانی چه انتظاراتی دارین! از روحانیت که ۱۴۰۰ ساله بر توده ی بیسواد مردم تاخته و میتازد واین دین خاکشیری! <از اصطلاحات معلم شریعتی> را به خورد مردم خرافه پرست میدهد انتظار دارید بیاد از چه جور خدایی حرف بزنه؟ معلومه از خدایی میگه که سانت میزنه ببینه چه قدر از موهای شما بیرونه،بعد اندازش رو ضرب در طول مانتو میکنه بعدش به تناسب رنگ مانتو و تعداد النگوهای توی دستش فکر میکنه که حالا فلانی رو توی کدوم طبقه ی جهنم بندازم بهتره! همین استاد توی کلاس مطرح میکنه که خواهرایی که فکلاشون بیرونه قصد خودنمایی دارن و در کمال تعجب با خنده ی مخاطبانش قرار میگیره و حتی هیچ کدوم از دخترا حاظر نشدند از حقشون دفاع کنن. حالا خدای این استاد چه طوریه؟! اگه بعد از تایید، وب رو فیلتر نکنن شانس از خودمون در بکردیم!

راستی آقای طاهری!خود خدا واسه خودش صفات بد توی کتابش آورده بعد منظورت از هیچ کسی برای خدا غیر از صفات خوب چیز دیگه ای رو نمی شماره چیه؟
یه نقدی هم به نظر خانم اسدبیگی
<انتظار من از شهروندان انگلیسی خیلی بالا بوده> رو من نتونستم بفهمم!!! یعنی شعور این شهروندان چه جوریه که باعث پایین آمدن سطح توقعات شما نسبت به اونا شده؟!

سلام
من نمیدونم چی بگم فقط نظرو رو تایید میکنم که بقیه ببینن وقضاوت کنن!و جواب بدن

الهام جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:18 ب.ظ

با عرض سلام خدمت اقای ناقد،من یه غریبم بایدم بگم که وبلاگ جالب توجهی دارید
اقا احسان خدای شما چه جوریه؟؟!!!، معیارش واسه اینکه تعیین کنه فلانی رو تو کدوم طبقه جهنم بندازه چیه، من خودم همرنگ همون جماعتیم که از خودشون دفاع نکردن اما باید بگم که هیچ لزومی واسه دفاع نیست، قرار نیست کسی ظاهرشو واسه دیگری توجیه کنه واسه اینکه تو جامعه ای که ما درش زندگی میکنیم مردم تضاد فکریشونو با ظاهرشون نشون میدن،اما باید بگم تو همین جامعه همه خدا و حقیقتشو معیارها و قوانینشو میشناسن پس بیسواد نیستن که کسی بخواد روشون بتازه البته اینو قبول دارم که هر کسی میخواد نظرشو بر دیگران تحمیل کنه
واما درباره ی خدای شما میدونم امروزه همه واسه خودشون هزارتا بت میتراشنو میپرستن اما هر کسی که مسلمون باشه اون خدایی رو قبول داره که فقط وفقط دارنده ی صفات خوبه و اینو هم از کتابش فهمیدیم و همچنین خدای ما با اینکه در اولویت نیت انسانو در نظر میگیره اما مطمئن باشید خدامون سانت میزنه ضرب و تقسیم هم میکنه،خواهشن اگه منبعی دارید که نشون بده خدا صفات بد داره و واسه اخرتش ظاهر ادمو درنظر نمیگیره ارائه کنید که بهره ببریم

مرتضی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ق.ظ http://roger.com

به نظرم یا همه دانشجوها دانشگاهو ول کنن یا این احسان بره!واقعا به این میگن دانشجو!!!

هم کلاسی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ب.ظ


خطاب به اونایی که مخالف حرف آقا احسانن به خصوص این مرتضی:
لطفا بر اساس تعصباتون به این مسئله نگاه نکنیدواگه دلیل منطقی دارید نظربدید
ما همه خوندیم که اسلام میگه باید اول اندیشید وبعد ایمان آورد برخلاف مسیحیت در حالی که کدوم یک از شما وقتی به سن تکلیف میرسیددلیل نماز خوندنو میدونید یا اول میرید کلی مطالعه میکنیدوبعد نمازو قبول میکنید اگه فلسفه ی نماز به یاد خدا بودنه اون که به وجود خدا اعتقاد داره(که یک چیز بدیهی یه) با دیدن هر کدوم از آفریده های خدا به یاد خدا میفته.وخدا هم که از پدر و مادر ما مهربون تره اونقد بیرحم نیست که بیادو رنگ مانتو و.....رو در نظر بگیره .لطفا بادلیل منطقی مخالفتتون رو به هر نظر اعلام کنید.

لطفا با اسم نظر بدید تا سوتفاهمی ایجاد نشه
ولا من خودم هم نمیدونم بحث سر چیه ولی حالا که تا اینجا رسید یه چیز بگم من با هیچ کدوم از نظرایی که داده شده نه بطور کامل موافقم و نه مخالف و نظری مابین کل نظرات دارم فکر کن دیگه چه نظری میخواد از آب در بیاد!!!!!!!!!

الهام یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ق.ظ

با عرض شرمندگی کجای حرف شما منطقی هستش که ما خودسرانه نظر دادیم، شما که میگید اسلام میگه اول بیندیشید بعد ایمان بیاورید میخوام بدونم اقا احسان تو کدوم کتاب یا هر چیز دیگه خوب تدبر کردن که به نتایج ارزشمندشون درمورد خداو قوانین جدیدش رسیدن
در ضمن اینو قبول کنید که نماز واسه خیلی از ماها عادت شده از این بگذریم درسته ما همه خدا رو به غفور و مهربون بودنش میشناسیم اما هیچکس به شدید العقاب بودنش اهمیت نمیده و حتما اقا احسان این رو صفت بد خدا میدونن. حالا شما واقعا فکر میکنید ما میتونیم در عین مسلمان بودن به روز (اروپایی)تیپ کنیم؟؟؟!!!. لطف کنید به جای اینکه از نظرات ما مورد بگیرید خودتون با دلیل قانع کننده پاسخ بدید

مرتضی یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:24 ب.ظ

همکلاسی واقعا مطلبو خوندی؟دلیل اول:خدا تو کدوم کتاب واسه خودش صفات بد گفته؟ دلیل دوم:معلومه استاد چیزی که گفته مشکل اجتماعیه نه دینی ولی خود شما همکلاسی اگه وقت گیر اوردید برید درمورد مسیحیت تحقیق کنید اونطوری هم که میگید نیست

مهدی دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام
شاید عمده دلیل این همه اختلاف نظر اونایی باشند که نخواستن یک سری حقایق رو بشه چون ممکن بود به ضرر خودشون تموم بشه
در مورد نماز هم که میگید دلیل خوندنش چیه تا حالا به این فکر کردید که بعد از هزارو اندی سال هنوز نمی دونیم باید دستامون کنار بدنمون باشه یا دست به سینه بایستیم که البته من خودم به شخصه مورد دوم رو بیشتر قبول دارم اونوقت شما انتظار دارید تو این مسئله به این مهمی بتونید به نتیجه برسید
آخر کار هم باید بگم که این بحث ها راه به جایی نخواهد برد جز وقتی که یک سری تعصب های نا بجا رو کنار بذاریم

سلام
من هم به نظرم این بحث ها به جایی نتیجه نخواهد داد خودم به شخصه در مورد خیلی چیزا مطمئن نیستم ولی مذهب های مختلف اسلام رو دنبال میکنم و خیلی شده که پای حرفهای اونا نشستم (نه در کشور خودمون چنین فضایی هایی در کشورمون وجود نداره .من که ندیدم)و خیلی از عقاید و شیوه اعمال دینیشون واسم جالبه و واقعا همه چیز اونطور نیست که نشون داده میشه!!!!!!! و این موضوع حداقل فقط واسه خودم باعث سر در گمی شده!!!!!!!!!!!!!!!

نرگس سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:43 ب.ظ

من جایی از کتاب خدا ندیدم که صفت بد وجود داشته باشه لطفا اگه کسی ادرسی داره بکه جز اینکه خدا در مقابل نافرمان ها شدید ترین شکنجه گر هست
مورد بعد هم اگر خدا فقط بخواد به نیت ادم ها توجه کنه و به ظاهرشون کاری نداشته باشه به نظر من عدالتش زیر سوال میره که در قران سفارش به حجاب و عفاف شده
در ضمن دوست عزیز همکلاسی که با دیدن افریده های خدا به یادش میافتی اگه اونقدر معرفت عمیقی داری حتما باید فلسفه نماز رو هم بدونی
در هر حرکت نماز هزار و یک حکمت هست
لطفا یه خورده مطالعه هاتون رو بالا ببرید

هم کلاسی چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ

با عرض معذرت ازخانم ابتسام که به یه دلایلی نمیتونم اسمم رابنویسم
واما...

الهام جون چرا اینقدزود عصبانی میشی ریلکس....ریلکس.....ریلکستر....
نظرات آدما با هم متفاوته چون خدا مارو متفاوت خلق کرده حالا نظر کی درسته خدا داند وبس.ومی خواستی بدونی کدوم صفات خدا بد هستن مراجعه کن به نظر نرگس.منظور من این بود که این صفت لفظا جزو صفات بده ولی در عمل چیزی جز حق نیست پس برداشت ما متفاوت بوده.
من یه سوال دارم که وجدانا جواب درستو به خودت
بده.انسانیت مهمتره یا اسلامیت؟؟؟
به نظرت یه غیر مسلمان که انسانیت سرش میشه با یک مسلمان که به قول خودتون از اعمال خدایی میگه واروپایی میگرده برابره؟


وآقا مرتضی من واقعا هیچی از مسیحیت نمی دونم واون چیزیم که گفتم تو کتاب اندیشه ۱خوندم واصلا به خودم اجازه قضاوت کردنو نمیدم حتی در مورد یه کافر...
من همین جا بحثو تموم میکنم وسلام ختم کلام...

شما که در هر نظر موضوع جدیدی رو مطرح میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟

مرتضی چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ق.ظ

سلام آقا مهدی بابا ما هنوز تو بحث خدا شناسیم کی رسیدی به جزئیات!!!البته پاسخ اون سوال خیلی روشنه ولی شخصا از جزئیات خوشم نمیاد

میثم چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام.
با توجه به اوضاع متشنجی که در این قسمت هست اینجانب به عنوان فردی مسلمان احساس خطر کرده و پا در این ناورد هول گذاشتم.در مورد خد افقط می تونم بگم:God is upper than thoughts.در مقوله دین هم باید بگم که ما آریایی هستیم و تمدن و سنن و فرهنگ خاصی داشتیم که هیچ نشانی ازش نیست و در حال حاضر دین شده یه ابزار برای تحقق اهداف یک سری آدم ها.زندگی شخص ایرانی هم کاملا تحت تاثیر این جریانه.
محمد بزرگوار برای متمدن کردن جاهل ها آمد نه برای جاهل کردن متمدن ها.
فکر کنم وب دیگه فیلتر شد.

مهدی یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام آقا مرتضی
من منظورم این بود که تو این مسائل جزئی و کوچیک که مشهود هم هستند موندیم تا چه رسد به اینکه بخوایم در مورد خدا بحث کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد