شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شعر کردی از اینجانب

له دوری بالاد جو آگر سزم(از دوری تو مانند آتش می سوزم)  

کاشکی باتایدو دوس ده ل سوزم(کاش بر می گشتی دوست دلسوزم) 

یارگم بورو بسه ای خمه(ای یار برگردد که غم بس است) 

به تو دلگم پر له ماته مه(بی تو دلم پر از ماتم است) 

شته مه کردی وه چویل مسد(با چشمان مستت ) 

وه گرمی خنه وه گیس رشد(با گرمی خنده و با موهای سیاهت مرا دیوانه کردی) 

ته خو خود زانی مه خاطر خادم(تو که خودت می دانی من خاطرخواه تو هستم) 

شیوه ی نازارد نچو له یادم(اخلاق و رفتار زیبای تو از یادم نمی رود) 

خدایا زانی دلم ها له لای(خدایا می دانی که دلم پیش اوست) 

شوان تا وه روژ خو نیرم ارای(شب ها تا روز در فراق او نمی خوابم).

نظرات 9 + ارسال نظر
زلیخا سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام مثل همیشه شیعریکی زور جووان بو.

سلام ممنون.شعر کردی رو فهمیدید بدون ترجمه؟

احسان پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:18 ق.ظ

هو الحبیب!

مادرم میگفت عاشقی
یک شب است و پشیمانی
هزار شب
پشیمانم که چرا یک شب عاشقی نکرده ام
علی شریعتی

این چند وقته برق رفته بود پیدات نبود؟؟؟!!!

hello my classmate:-o
حالا چی شده فقط به شادروان شریعتی گیر دادی،نظر خودت چیه؟ما دورادور دعاگو هستیم منتها جنابعالی دارید ورد می گید(از همون وردای همیشگی)بابا اون تحقیقو به صفری بده وگرنه تلاشمون به تاراج می ره من وظیفه ی بزرگتریمو انجام دادم خواه پند گیر خواه هر چیز دیگه ای که دوست داری

زلیخا پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:42 ب.ظ

راستش خیلی دوست دارم ببینم کردی کرمانشاه چه شکلیه!!!یه خوردشو به زور فهمیدم سخته

این کردی که من نوشتم کردی کلهره و اکثر مردم استان کرمانشاه کردی با گویش کلهری حرف می زنن.
زیاد سخت نیست یکم کار کنید می فهمید.

مهدی پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:28 ب.ظ

سلام میثم
ایول
بابا ول کن دنیا ۲ روزه یه کم آسوده خاطر باش نمی خواد به نمره صفری فکر کنی اگه خدا خواست با هم تقلب می کنیم البته از روی ورقه تو

سلام بر رفیق شفیق.
اگه قسمت بود این عمل حسنه رو به انجام می رسونیم.

ابتسام شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام
من که کردیشو حتی نتونستم بخونم البته خیلی طبیعیه . ولی با این همه احساسات سرشار قشنگ بود
واستون یه دعا می کنم :
خدا به هتون رحم کنه .........!!!

سلام
باید این شعر رو کردی خوند تا به قشنگیش پی برد در اولین فرصت به یه کرد بگید واستون بخونه.
هرآنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
منظورتون از همتون کیا هستن؟

ابتسام یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام
می بخشید اون اشتباه املایی بود منظورم بهتون(خودتون ) بود (همتون )نیست!
والا کردامون (خانم ازونطاشی) که نسبت به کردی ایشون ارادت داریم !! (چی گفتم!)هم نتونست خوب بخونه نمیدونم شاید زبان کردی شما سختر از ایشون باشه!

سلام
حالا موضوع مهمترشد.چرا خدا بایدبه من رحم کنه؟
زبان کردی که همش یکیه منتها خوندن کردی با رسم الخط فارسی یکم سخته ولی با حروف انگلیسی خیلی بهتره.

ساغر سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام
شعرقشنگی بود
من همه کردیشو تقریباتونستم بخونم
زبون شعرتقریباشبیه زبون خودمون بود یعنی لکی
سرشارازاحساس بود

سلام
ممنونم
خوشحالم از اینکه تونستید این شعر کردی رو بخونید.
زبون ما با لکی تفاوت های جزئی داره و من لکی رو کاملا می فهمم.

نوشین شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام
شعرتون قشنگ بود ومنم تونستم تاحدودی کردیشو بخونم کردی شما اسونتره (برای من)البته شاید به خاطر علاقه ی خونواده به کردی کلهر و معاشرت با کردای کرمانشاه بوده باشه .

سلام
خواهش می کنم.کردی کلهری کردی آسون و شیرینیه و یادگیریش سخت نیست مخصوصا واسه شما که لری رو می فهمید.
از اینکه در این اوقات شریف امتحانات به این بخش سر زدید ممنونم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ

با دادن نظرات توسط خانم ها صیادی و آذرپیشه که گفتن کردیشو تونستن بخونن واز اون طرف خانم سجادی گفتن من نتونستم بخونم کرد اصیل بودن بنده زیر سوال رفت
به اطلاع میرسونم که این خانم ها منظورشان از خواندن فهمیدن معنا بوده نه خواندن متن

من قبلا گفتم که خوندن کردی با رسم الخط فارسی سخته و اگه شما نتونستین بخونین دلیل بر این نمی شه که شما بلد نیستید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد