شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شمادوست دارید روی سنگ قبرتون چی بنویسن؟!

متن سنگ قبر کوروش بزرگ 

ای انسان هر جا که باشی و از هر جا که بیایی  

میدانم خواهی آمد   

من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم  

بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر. 

 

متن سنگ قبر اسکندر مقدونی  

اکنون گور اورا بس است  

آنکه جهان او را کافی نبود 

متن سنگ قبر حافظ  

بر سر تربت ما چون گذری  

همتی خواه که زیارتگه رندان جهان خواهد بود  

 

متن سنگ قبر پروین اعتصامی 

آنکه خاک سیه اش بالین است  

اختر چرخ ادب ، پروین است 

گر چه جز تلخی از ایام ندید 

هر چه خواهی سخنش شیرین است . 

 

متن سنگ قبر فروغ فرخزاد  

من از نهایت شب حرف میزنم  

من از نهایت تاریکی 

واز نهایت شب حرف میزنم  

اگر به خانه من آمدی برای من ای مهربان 

چراغ بیاور 

 ویک دریچه که از آن به ازدحام کوچه ی خوشبخت بنگرم 

 

متن سنگ قبر فریدون مشیری  

سفر تن را تا خاک تماشا کردی  

سفر جان را از خاک به افلاک ببین  

گر مرا میجویی  

سبزه ها را دریاب با درختان بنشین 

 

متن سنگ قبر سهراب سپهری 

به سراغ من اگر می آیید 

 نرم و اهسته بیایید   

مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من . 

 

متن سنگ قبر خسرو  شکیبایی  

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد  

عشق پیدا شدو آتش به همه عالم زد. 

 

متن سنگ قبر منوچهر نوذری  

ز حق توفیق خدمت خواستم 

دل گفت پنهانی 

چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی.

 

متن سنگ قبر نیوتن 

طبیعت و قوانین طبیعت در تاریکی نهان بود 

خدا گفت:بگذار تا نیوتن بیاید،

و همه روشن شد. 

 

متن سنگ قبر لودولف کولن(ریاضی دان) 

3/141562353589793238462633862279088

  

  

نظرات 9 + ارسال نظر
کیوان پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ http://mashad-med88.blogfa.com

واقعا مطلب جالبیه که انسان رو به فکر میندازه....................
بله همین دیگه

احسان شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام.به نظرم مطلبتون جزء یکی از بهترین مطالب وبلاگ است٬حداقل به در من یکی که خورد.
ولی در مود سوال:
گرچه مستیم و خرابیم چو شبهای دگر
بازکن ساقی مجلس سر مینای دگر
امشبی را که در آنیم به غنیمت شمریم
شاید ای جان نرسیدیم به فردای دگر
البته بعد از ۱۲۰ سال!!! و بعد از دیدن نوه و نتیجه هایم

ابتسام شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ب.ظ

نوشین جون اگه مردم چه اهمیتی داره که رو سنگ قبرم چی بنویسن
ولی اگه بخوام وصیت کنم چیزی بنویسن
میگم بنویسن : زندگی یعنی تکاپو زندگی یعنی هیاهو زندگی یعنی شب نو روز نو اندیشه نو و حالا که زندگیم اینطور نبوده همون بهتر که مردم
در ضمن من نمی خوام اندازه آقای سامعی عمر کنم همون که بچه هام رو ببینم کافیمه!

عزیزم به نظر من متن سنگ قبر میتونه برای دیگران درس عبرتی باشه ویا باعث بشه که مردم قدر فرصت کوتاهی که تو دنیا دارن رو بدونن .

در ضمن چقدر عمر کردن مهم نیست مهم اینه که با عزت و سربلندی باشه .

عمرت همیشه با عزت

زلیخا یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام
من می خوام دوتا مطلب رو سنگ قبرم بنویسن یکیش این باشه: لای هه لو به رزی فری به رزی مه ژی
چون بژی شرطه نه وه ک چه نده بژی

وبعد یه جوک بنویسید که اونایی که سر قبرمن یه خورده حال وهواشون عوض شه چون میدونم که واسه از دست دادن در گرانبهایی چون بنده امکان داره قبرستانو سیل ببره

ولی فعلا نمی خوام بمیرم چون یه کاری مونده که ناتمومه .

سلام زلیخا جون
کاش معنی فارسی این بیتو برامون می نوشتی
ولی در مورد جوک باید بگم اگه ننویسی هم هر وقت سر قبرت بیام خود بخود خندم میگیره چون خیلی بامزه بودی .
خوب به هر حال خدا رحمتت کنه
انا لله وانا الیه راجعون.

نرگس یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:01 ب.ظ

من دوست دارم رو سنگ قبرم بنویسند:
ما زبالاییم و بالا میرویم
ما ز دریاییم و دریا میرویم
و در ادامه هم همون متنی که رو سنگ قبر فریدون مشیری نوشته شده رو بنویسن

مهدی دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:08 ب.ظ


سلام
من برعکس بقیه بچه ها جمله زیر رو می نویسم:
مرا در تابوت سیاهی بگذارید تا همه بدانند در تاریکی به سر می برده ام. دستهایم را از تابوت بیرون بگذارید تا همه بدانند به آنچه می خواستم نرسیدم .چشمهایم را باز بگذارید تا همه بدانند چشم انتظار از دنیا رفته ام. روی قبرم تکه یخی بگذارید تا مثل باران برایم اشک ریزد و روی سنگ قبرم چیزی ننویسید تا همه فراموشم کنند...

سلام
چقدر نا امید

زلیخا سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ

واما ترجمه ی اون شعر کردی

با سربلندی و وقار زندگی کن
زیرا چگونه زیستن مهمتر از چه مدت زیستن است.
اگه من زودتر از تو مردم.........

میثم سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام.
وقتی که آدم می میره زیاد مهم نیست رو سنگ قبرش چی بنویسن مهم زندگیه که ما وقتی زنده ایم قدر هم رو نمی دونیم.
دیروز می مردند و فراموش می شدند
امروز چه زود از یاد رفته ایم بی آن که مرده باشیم.

سلام
به نظر منم باید تا زنده ایم قدر همو بدونیم اما زندگی بعد از رفتن ما همچنان باقیه و متن سنگ قبر اگرچه برای ما مهم نیست ولی میتونه تلنگری برای زنده ها باشه .و باعث بشه بیشتر قدر دنیامون رو بدونن.
برای من که اینجوریه و هر وقت قبرستون میرم به متن سنگ قبرها خیلی توجه میکنم .

نگین چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:03 ق.ظ

سلام نوشین جونم
من نمی خوام بمیرم ولی نباید از مرگ هراسید چون مرگ
در کمین ماست.اما روی سنگ قبرم بنویسید

اول گیتی که یزدان کرد مرا چه کوشش.
دوم عمر تمام نیست مرا چه خواهش.
سوم گیتی جاوید نیست مراجه رامش.
چه شاید کرد که نشاید دانست.

دیر زی وشاد زی.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد