شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

شنوایی شناسی ۸۸همدان

علمی-فرهنگی-هنری

باعرض ادب و احترام خدمت همگی 

چند وقت پیش یه مطلب قابل تامل خوندم که دوست داشتم شمام بخونید .

"زندگی شوخی نیست  

تو با جدیتی عظیم زندگی خواهی کرد  

مثلا مثل یک سنجاب. 

و بی آنکه از ظاهر و باطن زندگی چیزی بخواهی، 

تمام کار وبارت زندگی خواهد بود. 

یعنی آنقدر که مثلا دست هایت از پشت بسته شود  

یا پشتت به دیوار بچسبد  

یا اینکه با عینک های گرد و پیراهن هایی سیاه در آزمایشگاهی به خاطر انسانها بتوانی بمیری  

به خاطر انسانهایی که حتی قیافه شان را هم ندیده ای  

بی آنکه کسی هم مجبورت کرده باشد . 

ودر حالی که میدانی حقیقی ترین و زیباترین چیزها زندگی است. 

یعنی آنقدر زندگی را جدی خواهی گرفت  

که مثلا حتی در هفتاد سالگی درخت "زیتون "خواهی کاشت! 

آنهم به خاطر خود ،نه به خاطر کودکان.  

ودر حالی که از مرگ میترسی،به آن ایمان نخواهی داشت  

یعنی قبول مرگ برای تو سنگین خواهد بود." 

 

  راستی این نثر از یه نویسنده ی خرم آبادی بود که متاسفانه اسمشو فراموش کردم.

نظرات 7 + ارسال نظر
احسان سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام به شما
میدونید زندگی یعنی چی؟؟؟؟؟
میزی برای کار... کاری برای تخت... تختی برای خواب... خوابی برای جان... جانی برای مرگ... مرگی برای سنگ... سنگی برای یاد...

این بود زندگی...!!
درسته یه زره!!! ناامیدانس ولی خب در کل همینه
اصلا به نظر من زندگی ۲ نیمه داره:
نیمه ی اول به امید نیمه ی دوم ونیمه ی دوم در حسرت نیمه ی اول
راستی شما لری رو خوب صحبت میکنین؟

سلام
درسته زندگی همینه اما ما آدما خیلی جدیتر به زندگی نگاه میکنیم ودر حالی که از مرگ میترسیم باورش نمیکنیم تا وقتی که خودمون لمسش کنیم درست مثل یک سنجاب!
گاهی به تکاپوی مردم تو خیابونا نگاه میکنم و از ته دل میخندم!!ولی بعدش افسرده میشم!
اما من همین طرز نگریستن آدما رو دوست دارم چون اگه اینطور نبود خیلی نا امیدانه باید زندگی میکردیم .
به هر حال به نظرم زندگی زیباترین چیزهاست ومن زندگی تو این دنیا رو خیلی دوس دارم (تا حالا که اینجوری بوده)
امیدوارم جوری زندگی کنیم که تو نیمه دوم زندگی حسرت نخوریم.
با عرض شرمندگی نه زیاد خوب صحبت نمیکنم اما خیلی خوب متوجه میشم .

نرگس سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ب.ظ

به قول فروغ:
زندگی کردن
تلف بودن
نطفه ای را پرورش دادن،برای زندگی کردن
و این تکرار تکرار است
و من تکرار تکرارم
تمام زندگی همینه و ما همگی تکراریم...

وبه قول سهراب :
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه ی عادت از یاد من وتو برود
زندگی تجربه شب پره در تاریکی ست
زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد...

زندگیت همیشه سبز

ابتسام سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ب.ظ

سلام
واسه ما که زندگی شده خوابگاه و درس وبافت و فیزیولوژی و......
امیدوارم واقعا زندگی خوب باشه و از همه مهتر اینکه ما درست زندگی کرده باشیم و بقیش هم درست زندگی کنیم وهش در حسرت نیمه اول و دوم وسوم و وسطش نباشیم

سلام
اینام خودش دلیل بر جدی زندگی کردنه .
نمیدونم شاید اغراق کردم شاید زندگی اونقدر هم زیبا نیست وفقط به مزاج آدم بستگی داره اگه خوب باشه زندگی رو هم خوب میبینی
شاید من هنوز زشتی های زندگی رو ندیدم که چنین مسرورم !
ولی هنوز راه درازی در پیش دارم .آرزو دارم لحظه مرگ هم با رضایت خاطر از زندگی این دار فانی رو وداع بگم همین.

میثم سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 ب.ظ

سلام
جدی نیست.........................................

سلام
باور کنید جدیه.......................................

دوستت سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ب.ظ

زندگی زیباست با لبخند زیبای تو

امیدوارم اینطور باشه دوست عزیزم

مهدی پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام
زندگی رو هر جوری که خودتون بخواید می تونید بهش نگاه کنید چه دیدتون خوب باشه چه بد پس سعی کنین همیشه به روی زندگیتون بخندید تا زندگی هم به شما لبخند بزنه حتی اگه بترسین که تو یه درسی ممکنه بیفتین!!!!!!!!

سلام
من سعی میکنم اما شاید همیشه نشه لبخند زد
و فکر نمیکنم کسی وقتی بخواد از یه درس بیفته بتونه لبخند بزنه حتی خود شما!!!!! بنابراین بهتون قول نمیدم
البته خدا نکنه هیچ کدوممون از هیچ درسی بیفتیم...

ساغر سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

باافکارزیبازندگی کن
چون زندگی به اندازه فکرهای توزیبا خواهدشد...
سلام نوشین جان
فکرمیکنم اگه زندگی رو سخت بگیری سخت میشه
سختیاش زیاده امامیشه باهاش کناراومد

درود بر تو دوست عزیزم
با جمله اولت کاملا موافقم

یک روز رسد خوشی به اندازه کوه
یک روز رسد غمی به اندازه دشت
افسانه زندگی چنین است گلم
در سایه کوه باید از دشت گذشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد